Retourbeleid

Niet tevreden over je bestelling?
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je bestelling, neem dan gerust contact met ons op. Bij Trendua Amsterdam streven we ernaar dat al onze klanten 100% tevreden zijn met de producten die zij van onze leveranciers ontvangen.
Heb je een probleem met de verzending of het product en voel je je gefrustreerd? Neem contact met ons op – ons team helpt je direct verder.

Hoe retourneer ik (een deel van) mijn bestelling?
Als je besluit je bestelling (deels) te retourneren binnen de wettelijke bedenktijd van 30 dagen, dan betalen wij het volledige aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug nadat wij het product hebben ontvangen.
Let op: de kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening.

Stappen voor retourzending:

Stuur een e-mail naar contact@trendua.nl en geef aan dat je je bestelling (deels) wilt retourneren.

Wacht op een reactie van onze klantenservice. Zij bevestigen of je retour geaccepteerd wordt en sturen je een retourformulier.

Indien geaccepteerd, volg dan de instructies in de retourmail.

Verpak het product goed en stevig, bij voorkeur in de originele verpakking.

Stuur het pakket naar het retouradres dat je van onze klantenservice ontvangt en stuur ons de Track & Trace-code.

Zodra wij het pakket hebben ontvangen en gecontroleerd, ontvang je het bedrag van de geretourneerde artikelen terug via de oorspronkelijke betaalmethode.

Producten die niet geretourneerd kunnen worden:
Verzegelde audio-/videoproducten waarvan de verzegeling is verbroken.

Producten die speciaal op maat zijn gemaakt of een duidelijk persoonlijk karakter hebben.

Producten uit de categorieën “Beauty”, “Baby & Kind” en “Sport” kunnen om hygiënische redenen niet worden geretourneerd, tenzij de verpakking ongeopend is. Dit geldt ook i.v.m. COVID-19- en gezondheidsvoorschriften.

Bestelling annuleren
Je kunt je bestelling alleen annuleren binnen 30 minuten na het plaatsen ervan. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via: contact@trendua.nl.

Beschadigd product bij levering?
Wat vervelend! Soms raakt een product tijdens transport beschadigd.
Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen? Neem dan binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons op. Daarna is retourneren helaas niet meer mogelijk.

Voor de snelste oplossing:
Stuur een duidelijke foto van het beschadigde product, bij voorkeur op een vlakke ondergrond met het verzendlabel zichtbaar. Dit helpt ons om het probleem snel op te lossen en toekomstige fouten te voorkomen.

Let op: Bij schade sturen wij altijd gratis een nieuw product op. Bij herhaling storten wij het volledige aankoopbedrag terug.

Product beschadigd na gebruik?
Wat vervelend! Het kan voorkomen dat er na verloop van tijd een fabricagefout optreedt. Dit moet gaan om een daadwerkelijk defect waarbij een onderdeel niet voldoet aan de normale gebruiksverwachting.

Slijtageonderdelen die niet onder garantie vallen:

Aandrijfriemen

Batterijen

Remblokken, remschijven en remtrommels

Kettingen, bougies, binnenbanden en buitenbanden

Bewegende delen in de algemene draagconstructie

Hoe lang duurt het voor ik mijn geld terugkrijg?
Zodra we het product hebben ontvangen en gecontroleerd, en het product in originele staat verkeert, storten we het aankoopbedrag terug via de oorspronkelijke betaalmethode. Houd rekening met 3–5 werkdagen voordat het bedrag op je rekening zichtbaar is – dit hangt af van je bank.

Waarom kunnen beauty- en gezondheidsproducten niet worden geretourneerd?
Omwille van hygiëne en veiligheid kunnen bepaalde producten zoals ondergoed, bikini’s, make-up en haarproducten niet worden geretourneerd, tenzij de verpakking volledig ongeopend is.
Dit is gebruikelijk in de hele branche.

Wanneer kan een product niet worden geretourneerd?
Als de koper de samenstelling of het gebruik van het product heeft gewijzigd.

Als het product onjuist is behandeld of is blootgesteld aan abnormale omstandigheden.

Als het defect ontstaat door wettelijke of technische beperkingen.

Als het een hygiëneproduct betreft dat niet meer in ongeopende staat verkeert.

Moet ik zelf de retourkosten betalen?
Ja, de retourzending is voor eigen rekening. We raden aan om gebruik te maken van traceerbare verzending, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor zoekgeraakte retourzendingen.

Kan ik iets retourneren zonder contact met jullie op te nemen?
Nee. Je moet altijd eerst contact met ons opnemen, omdat het retouradres kan afwijken van het adres op het pakket.

Hoe neem ik contact met jullie op?
Je kunt ons bereiken via e-mail op: contact@trendua.nl
Het team van Trendua Amsterdam staat 6 dagen per week voor je klaar om te helpen.

Mijn bestelling is beschadigd – wat nu?
Stuur een duidelijke foto waarop de schade zichtbaar is, bij voorkeur genomen op een vlakke ondergrond met het verzendlabel zichtbaar.
Dit helpt ons om de juiste oplossing te bieden én om toekomstige fouten te voorkomen.

Let op: je moet ons binnen 14 dagen na ontvangst van het product contacteren. Daarna is het helaas niet meer mogelijk om een klacht in te dienen.